Doğru dengeye sahip bir diyette fındık çok önemli gıdalardandır ve hastalıklara karşı korunmada faydalar sağlar. İçeriğindeki yağ (özellikle oleik asit zengini yağ yapısı), proteinler, karbonhidrat, betasitosterol, başlıca vitaminler ve minerallerin özel kombinasyonu hastalıklara kaşı korunmada diğer çerez türleri arasında fındığa eşsiz bir özellik sağlar. Günde sadece 25 - 30 fındık tüketmek günlük E vitamini ihtiyacını karşılamaktadır ve kalp-damar hastalıklarından ve kanserden korumaktadır.   

E Vitamini Deposu…

Fındık ve fındık yağı  kalp kasları ve diğer kasların sağlığı için gerekli E vitamininin en iyi kaynağıdır. Üreme sisteminin normal işlevini devam ettirebilmesi için gereklidir. Vitamin E kırmızı kan hücrelerinin dağılmasını önler, kansızlığa karşı koruma sağlar. E vitaminin bir diğer faydası ise kansere karşı temel hazırlayıcı etkenlerden koruma sağlar. Eğer vücutta kanser oluşmuş ise, zararlı hücreleri etkisiz hale getirmek için savaşır. Fındıkta bolca bulunan bir beta-sitosterol,  kolesterolün düşürülmesi ve kanserin önlenmesi için önemli bir yardımcıdır  (göğüs kanseri ve prostat kanseri).

Mucize Faydalar…

Günde 25 gr fındık tüketmek  vücudu hem kalp hem de kanserden korur. Fındık yağ açısından zengindir. Aslında fındığın % 60 – 70 ’i yağdır. Bu yapı organizmalara sadece enerji sağlamaz ama aynı zamanda vücut ısısının da korunmasını sağlar, dış etkenlere karşı korur ve yağın içinde eriyen vitaminlerin hareketine yardımcı olur. Fındık yağı kombinasyonunda organizmalar için önemli görevleri yerine getiren bazı yağ asitleri  bulunur.  Örneğin; fındık yağında bulunan oleik asit kandaki kolesterolün yükselmesini önler, kolesterolü  26,2 % oranında düşürür, kan şekerini düzenler, koruyucu Apoprotein A-1’i % 25 oranında arttırır ve riskli Apoprotein B yi % 7,5 oranında düşürür.  Fındık yağındaki bir diğer faydalı asit Linoleik asittir ve fındık yağında bolca bulunur. Linoleik Asit organizmaların büyümesi ve sağlıklı gelişimi için önemli rol oynar.

Fındıktaki Vitamin Bileşenleri…

Fındık iyi bir  B1, B2 ve  B6 vitamini kaynağıdır. Bu vitaminler hem kan formasyonunda, hem de zihinsel sağlık için, özellikle de gelişme çağındaki çocuklar için gereklidir.   Fındıkta aşağıdaki vitaminlerden bolca bulunur:
- Kemikler ve dişler için gerekli olan kalsiyum;
- Kan üretim fonksiyonu için demir;
- Cinsel hormonların gelişimi için çinko;
- Sinir sisteminin uyarılması ve kas sisteminin doğru şekilde işlemesi için potasyum.

Ne Kadar Tüketmeliyiz…

Sağlıklı bir yaşam için fındık tüketimi çok önemlidir. Günde sadece 25 gr fındık yemek kanser ve kalp hastalıkları gibi birçok hastalığa karşı iyi koruma sağlar. Bir araştırmanın sonuçlarına göre, fındık ve fındık yağı tüketen insanlar tüketmeyenlere göre % 50 daha az kalp krizinden ölme riski taşımaktadır. Kalp sağlığı için en faydalı gıdadır. 


> Bize Sorun