Moda diyetleri uygulamak, kilo vermek ve verilen kiloyu korumanın en iyi yolu değildir. Bu diyetler çoğunlukla yediklerinizi kati bir biçimde kısıtlayarak veya bazı besinleri hayatınızdan tamamen çıkararak sizi zayıflatmaya çalışır. Bu diyetlerden bazıları ilk başta kilo vermenizi sağlayabilir. Fakat bazılarının sürdürülebilirliği çok zordur. Dolayısıyla çoğu insan bu tür diyetlerden çabuk sıkılır ve bırakır. Bıraktığı zaman da verdiği kiloları fazlasıyla geri alır.

Moda diyetler büyük bir olasılıkla sağlıksız olabilirler. Her şeyden önce bu diyetler size ve bedeninize özel değildir. Vücudunuzun ihtiyaç duyduğu tüm besin öğelerini sağlamayabilir. Aynı zamanda ilk haftalardan sonra haftada 1,5 kg’dan fazla kilo kaybı safra taşı oluşumuna yol açabilir. Günlük 800 kaloriden az enerji içeren diyetlerin uzun süre uygulanması ciddi kalp problemlerine de sebep olabilir.

Güvenli kilo kaybı, ilk haftalardan sonra haftada 0,5-1 kg vereceğiniz, kalorisi düşürülmüş ve fiziksel aktivite ile birleştirilmiş programlarla gerçekleşir. Sağlıklı besin seçimleri herkesin her zaman yapması gerekendir. Porsiyonları kesinlikle küçültün. Günlük hayatınızdaki fiziksel aktivitenizi arttırın. Bu alışkanlıkları hayatınıza yerleştirdiğinizde hem sağlıklı bir şekilde kilo verirsiniz, hem de verdiğiniz kilo kalıcı olur. Bu sağlıklı alışkanlıklar aynı zamanda yüksek tansiyon, Tip2 diyabet ve kalp hastalıkları riskinizi de azaltır.


> Bize Sorun