Sağlık sektörü herkesi ilgilendirebilen ve etkileyebilen, ancak tarihsel olarak sağlık hizmeti alan az sayıdaki olumlu deneyimler ile ünlenmeyi başarmış bir endüstridir. Günümüzde müşteri ya da sağlık hizmeti alan kişilerin deneyimi şu anda birçok sağlık şirketi ile kliniğin odak noktası haline gelmektedir. Bu popülarite sağlık hizmetlerini dönüştürme gücüne sahip yeni yaklaşımlar ve yeni teknolojiler ile desteklenirler. 2018 ve sonrası için sağlık hizmeti sunumunda en iyi beş trend aşağıdadır.

1. Artırılmış Gerçeklik Eğitimi…

Artırılmış gerçeklik gerçek dünyadaki çevrenin ve içindekilerin bilgisayar tarafından üretilen ses, görüntü, grafik ve GPS verileriyle zenginleştirilerek meydana getirilen canlı, doğrudan veya dolaylı fiziksel görünümüdür. Bu kavram kısaca gerçekliğin bilgisayar tarafından değiştirilmesi ve artırılmasıdır. Artırılmış gerçeklik, tüm endüstriler için bir trenddir, ancak sağlık hizmeti alanında özellikle çok etkilidir. En güçlü uygulamalardan biri tıbbi eğitimdir. Sağlık hizmeti sağlayıcıları yeni beceriler öğrenmek, bilgilerini genişletmek, sağlık süreçlerini insanlara doğru anlatmak için doğru tanı ve prosedürleri artırılmış gerçeklik sayesinde önlerinde bulabilirler. Doktorların becerilerini iyileştirmek ve hastaları kusursuz bir şekilde tedavi etmeleri için daha fazla okuma çalışması yapmak zorunda kalmaları yerine, ihtiyaç duydukları bilgiler bir klavye dokunuşu ile karşılarına gelebilir.

2. Verilerin Geliştirilmesi…

Sağlık hizmetleri gelişim ve uygulanabilirlik için her zaman veri kullanmıştır, ancak yeni veri türleri ve bunları toplama yolları müşteri deneyimini etkileyecektir. Otomatik sistemler, en iyi hasta deneyimini bulmak için büyük miktarda veriyi gerçek zamanlı olarak tarar. Sağlık hizmeti verileri, ziyaret sonrası geri bildirim anketlerinden en yoğun günlerin ve saatlerin sayısına kadar birçok farklı şekillerde gruplanabilir; bu sayede klinikler ofislerini düzgün bir şekilde yönetebilirler. Veriler, bir hastanın ne zaman hastalanacağını tahmin edebilir, böylece önleyici tedbir alınabilir, kişiselleştirilmiş sağlık hizmetleri planları oluşturulabilir ve potansiyel olarak kontrol dışına çıkmadan hastalıkların yayılmasını sınırlayabilir. Ayrıca, hizmet sağlayıcıların her bir hasta için daha kapsamlı bir görüşe sahip olmalarını sağlar; bu da, müşterilerin sağlık hizmetlerinin en sinir bozucu yönü olduğunu söyledikleri, ziyaret öncesi alınan anketleri potansiyel olarak kaldırabilir.

3. Kişiselleştirme…

Bugün insanların hasta olmaya zamanları yok ve genel uygulama prosedürleri gereği ihtiyaç duymadıkları hizmetler için etrafta beklemek istemiyorlar. Verilerin büyümesiyle sağlık hizmeti deneyimini kişiselleştirme yeteneği geliyor. Bugünden başlayarak ve gelecekte büyüyerek, sağlık hizmeti ofisleri her müşteri için tamamen kişiselleştirilmiş bir deneyim oluşturabilecektir. Herkes aynı şekilde tedavi edilmek yerine, klinikler bir hastanın hangi doktoru tercih ettiğini, sağlık geçmişini ve potansiyel sağlık sorunlarını görmek için verileri kullanabilir. Bu karmaşık bir sağlık hizmetleri temsilcileri ağında gezinmek yerine, hastanın bilgilerine kolayca erişilebileceği, böylece doğru tedavi seçenekleri, önleyici bakım ve tavsiyelerin yapılabileceği anlamına gelir.

4. Giyilebilir Teknolojiler…

Giyilebilir cihazlar, hastaları dahil etmek ve kişisel sağlıklarına yatırım yapmak için etkili araçlardır. Giyilebilir cihazların en sık kullanıcıları, ortalamadan daha az sağlıklı ve hastaneye yatırılma ihtiyacı duyulan insanlardır. Etkinlik izleyicileri gibi cihazlar, müşterilerin kendi başlarına daha aktif ve daha sağlıklı kalmasına yardımcı olur; bu da bir doktora gitme ihtiyacını azaltabilirken, daha gelişmiş cihazlar kan basıncı, kalp atış hızı ve diyet gibi hasta sağlığı ölçümlerini izleyebilir. İzleme için bir kliniğe gitmek zorunda kalmak yerine, hastalar bunu evde yapabilir ve her zaman bir doktora bağlanabilir. İzlenen bir hastanın tansiyonu yükselirse, doktor bir bildirim alabilir ve harekete geçebilir. Giyilebilir cihazlar, büyük bir dikkat gerektirdiği için daha az invaziv bir yoldur.

5. Akıllı Teknolojilerin Kullanımı…

Teknolojideki gelişmeler hasta konforunu ve bakımını iyileştirmek için yeni bir ürün dalgası yaratmıştır. Bağlantı ve otomasyon kullanarak, bu araçlar sağlık hizmeti sağlayıcıları üzerindeki baskıyı hafifletir ve müşterileri bir kez daha kontrol altına alır. Sağlık hizmeti yöneticilerinin %94 'ü yakın zamanda yapılan bir ankette, kuruluşlarında akıllı teknolojiyi uygulamayı planladıklarını söylemiştir. Akıllı teknoloji, konfor ve verimliliği artırmak ve riskleri azaltmak için çeşitli formlardadır. Ülke çapındaki hastaneler, her hastanın tercihleri ve koşulları için doğru baskıya ve desteğe kendiliğinden ayarlanan akıllı yataklar kullanmaya başlamıştır. Diğer klinikler, odada bir insan sağlayıcısı olmaksızın bir hastayı izleyebilen robotlar kullanmaktadır. Akıllı cihazlar ve uygulamalar, sağlık alanı boyunca büyümeye ve yayılmaya devam edecektir.


> Bize Sorun