Çoğu seyahat uzmanı yalnızca genç pazarına odaklanmadığında, 50 yaş üzeri kişilerin müşteri tabanının önemli bir parçası olduğunu fark etmişlerdir. Bununla birlikte, çok az sayıda seyahat uzmanı, yaşlı müşteriler için yönlendirici ve motive edici araçları gerçekten anlamıyor.

Küresel olarak, insanlar her zamankinden daha uzun yaşıyor ve baby boomer nesli (1946-1960 yılları arasında doğanlar), seyahat pazarında en hızlı büyüyen seyahat demografik grubunu temsil etmektedirler. Emekli kişilerin çeşitli seyahat konularına olan yüksek ilgileri yapılan araştırmalar ile kanıtlanmıştır. İnsanlar emeklilik yaşlarına girdikçe daha sık seyahat ederler.

Avusturalyalı Yaşlılar Sigorta Kuruluşunun 2016 sonunda 800 Avustralyalı yaşlı (50 yaş üzeri) ve 200 Millennials (25 yaş altı) ile röportajlar içeren kapsamlı bir anket çalışması yapmıştır. Yapılan bu çalışmada araştırmaya dahil edilen yaş gruplarının yaygın olarak seyahat amaçları, davranış ve motivasyon konularına yoğunlaşmıştır. Araştırma Avusturalya’lılar üzerinde yapılmış olsa da, sonuçlar global anlamlılığa sahiptir.

En yaşlı Avustralyalılar yapacakları seyahatleri, çalışmaya çok zaman harcadıktan ve çocuklarını yetiştirdikten sonra uygun buluyorlar. Avustralya'da medyayı şüphesiz heyecanlandıran bir bulgu, Avustralyalı yaşlıların %18 'inin, ömür boyu seyahatlerini finanse etmek için miras olarak çocuklarına ayırdıkları paradan alma konusunda herhangi bir problem yaşamamasıdır. Avustralyalı yaşlıların üçte ikisinin yarısı yurtiçi seyahat ve diğer yarısı da uluslararası seyahat olmak üzere önümüzdeki yıl bir tatil yapmayı planlıyordu.

Avustralyalı yaşlılar için tercih edilen uluslararası gidilecek yerler SE Asya, Pasifik Adaları ve Kuzey Amerika'yı takiben Avrupa'dır. Yaşlıların terör tehditleri olarak düşündükleri yerlerden ve Ortadoğu'nun en çok endişe verici bölgelerinden kaçmak için çabalamaları da önemli bir ayrıntıdır.

Diğer önemli bir bulgu, yaşlıların macera ve benzersiz deneyimlerden oluşan bir karışım aramalarıdır. 50 'li yaşların üzerindeki pazara odaklanan dünyanın önde gelen tur operatörlerinin birçoğu, macera veya deneyim içeren seyahat ürünlerinin tüm tur paketlerine uymasının geçmişe ait bir şey olduğunun farkındalar.

Artan bir şekilde üzerinde durulan diğer bir nokta ise serbest zaman ayırma, etkinlik seçenekleri, konaklama ve yemek seçenekleri üzerinedir. Yaşlıları hedef alan maceralar seyahat pazarının önemli bir parçasıdır. Küresel olarak, insanlar daha uzun yaşamaktadırlar ve daha sağlıklı kalmaktadırlar. 60'lı ve 70'li yaşlardaki gezginler için yürüyüş, bisiklet, bungee jumping ve nehir raftingi yapmaları alışılmadık bir durum değildir. Bazı yaşlılar daha rahat ve pasif bir tur deneyimi tercih ederken birçokları ise; aktif turizm konularını araştırır ve onları tercih ederler.

Yapılan bu araştırma, yaşlı gezginin daha iyi anlaşılmasını isteyen herhangi bir turizm uzmanı için değerli bir ölçümdür.


> Bize Sorun