Bu aralar ketojenik diyetler en çok konuşulan diyetlerden birisi. Ünlülerin bu diyetler ile ilgili sosyal medya paylaşımları, Pinterest’te tarifler, Instagram’da #keto 6 milyondan fazla kullanılmış… Çoğu yanıltıcı olan bu reklamların arkasındaki kesin olan şey, eğer diyeti doğru yaparsanız, önemli ölçüde kilo kaybedeceğinizdir. Fakat kilo kaybının yanında, aslında bu diyet sağlıklı yaşam için doğru bir yol mu yada sağlığınızdan kaybedeceğiniz şeyler olabilir mi? İşte başlamadan önce bilmeniz gerekenler…

Nasıl kilo kaybettirir?

Ketojenik diyetin kuralı basittir. Makul ölçüde protein yersiniz, yağ tüketim miktarını arttırıp karbonhidrat tüketiminizi azaltırsınız. Bu diyette günlük sadece 20-50 gr karbonhidrat tüketme hakkınız vardır. Örneğin; 6 yemek kaşığı makarnada 45 gr, 2 porsiyon meyvede 24 gr karbonhidrat vardır.

Bu diyetin altında yatan metabolik süreç; karbonhidratlar şekerli ve nişastalı besinlerden gelir ve glikoza dönüşür, glikoz da vücutta doğal olarak enerjiye dönüştürülür. Ancak karbonhidrat alımınızı düşürürseniz vücudunuz yeni bir yakıt kaynağı bulmak zorunda kalır. Vücutta depolanmış yağlara yönelir, bu yağları enerji için kullanmak üzere keton cisimcikleri adı verilen moleküllere parçalar. Bu sürece ketozis denir. Sonuçta aldığınız kalori miktarına bağlı olarak haftada 1-2 kg verebilirsiniz.

Güvenli mi?

Bu kısıtlayıcı diyet hamilelere, emziren annelere, safra kesesi ve karaciğer problemleri olan kişilere asla önerilmez. Uzun süre uygulandığında karaciğerinize aşırı yük uygular. Diğer yandan, ketoasitlerin kolesterol seviyelerini nasıl etkilediğine dair çalışmalar yetersizdir. Tüm bunlardan dolayı profesyonel bir yardım almadan bu diyete başlamak sakıncalıdır. Bu kadar kısıtlı bir diyetin Türk mutfağı düşünüldüğünde uzun süre uygulanması mümkün değildir. Bir süre kontrol altında uygulandığında tekrar kilo almamak ve sağlığınıza zarar vermemek için mutlaka geçiş diyetlerini profesyonel bir yardımla ve kontrol altında uygulamak gerekir.

Diyet önerileri kişilerin ihtiyacına göre belirlenir, ortak listeler veya öneriler herkes için asla uygun değildir.

 

> Bize Sorun