Eğer unutkanlık hissediyorsanız, genetik faktörler, uykusuzluk, fiziksel aktivite düzeyi, yaşam tarzı veya çevresel faktörler gibi pek çok neden söz konusu olabilir. Bununla birlikte, beslenmenin de beyin sağlığında önemli bir rol oynadığına şüphe yoktur.

Nasıl ki kalp sağlığınız için besin seçimleriniz önemliyse, hafızayı ve beyin fonksiyonunu güçlendirmek için de doğru besin seçimleri, beyninize iyi bir kan akışı sağlar. Araştırmalar, Akdeniz Diyeti’nin, yaşlanan beyinleri keskin tutmaya yardımcı olduğunu ve Akdeniz diyetindeki besinlerin daha iyi bilişsel işlev, hafıza ve dikkati desteklediğini göstermektedir.

Sebzeler…

Asla ihmal edilmemelidir. Özellikle brokoli, lahana ve koyu yapraklı yeşillikler gibi sebzelerin yeterli tüketimi hafızayı iyileştirmeye yardımcı olabilir. Sebzeleri sandviçlerinizin içinde, protein kaynaklı besinlerin yanında çiğ, ızgara, közlenmiş veya haşlanmış şekilleriyle garnitür olarak tüketerek günlük alım miktarını arttırabilirsiniz.

Çilek ailesi ve kiraz…

Özellikle koyu renkli olan böğürtlen, yaban mersini ve kiraz, hafıza fonksiyonlarını güçlendiren antosiyanin ve diğer flavonoidlerden zengindirler. Ara öğünlerinizde, kahvaltıda dondurulmuş, taze veya kurutulmuş şekilleriyle rahatlıkla tüketebilirsiniz.

Omega-3…

Omega-3 yağ asitleri ve DHA tüketimi sağlıklı genç yetişkinlerde hafızayı geliştirmede yardımcı olabilir. Deniz ürünleri, yağlı balıklar omega-3’ün en iyi kaynaklarıdır. Haftada 2 gün makul miktarda balık tüketilmelidir. Sağlık açısından yağda kızartılmamış şekilleri tercih edilmelidir. Eğer balık tüketemiyorsanız besin desteği için profesyonel bir yardım almalısınız.

Ceviz…

Cevizin kalp sağlığı üzerindeki olumlu etkisinin yanı sıra bilişsel işlevi geliştirmede de olumlu etkisi vardır. Kahvaltıda veya ara öğün alternatifi olarak makul miktarda tüketilmelidir.

Bütün bu besinler sadece beyin sağlığını korumak veya geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda kalp sağlığınız ve bütün vücut fonksiyonlarınız için de güvenle tercih edebileceğiniz sağlıklı besinlerdir. Bu besinler yarın anahtarınızı nereye koyduğunuzu hatırlamanıza yardımcı olmayabilir, fakat düzenli ve makul miktarda tüketildiklerinde hayatınızı daha sağlıklı geçirmenizi destekleyebilirler.

 

> Bize Sorun